Kväll med blixt och dunder

Då var söndagen till ända och nu är pappas semester slut. Bara 4 vackor skulle jag aldrig klara mig på!

Idag vaknade jag vi tio och vi åt frukost sen tog jag en hink med mig ut och började plocka krusbär, Åsa kom ut efter att ha strukit tvätten och vi fick ihop ganska mycket bär. Efter det blev det en lite lunch som bestod av korv m. bröd. Stina kom hem då också efter att ha varit hos sin kille i Uppsala. Sen gick Åsa och jag till centrum med Rulle för att köpa folie och DN, på hemvägen gick vi förbi donken och köpte glass. Jag prövade McFlurry med Ahlgrens Bilar och den var väll okej men jag kommer inte beställa den igen. När vi kom hem var jag tvungen att åka tillbaka till centrum för vi skulle ha vaniljglass till efterrätten, men jag tog cyckeln och då går det ganska fort. Efter middagen gick jag ut med mamma och vi sprang nästan hem för det regnade. Det blev lite fika framför "Sportspegeln" men sen började det att åska så då stängde vi av teven och datorerna. Åsa och jag  hade skit tråkigt så vi frågade mamma och pappa om de ville vara med och spela kort och de ville de. Vi spelade "Canasta" men Åsa och jag förlorade ; ( och nu sitter jag här och ska snart börja göra mig iordning för natten.

Åsa har ju skrivit om att hon vill ha en nu Mp3 men jag behöver en ny jag också, jag har den gammla varianten av iPod Nano men min skärm är fuckad.

Bara helt vit, jag kan ju fortfarande lyssna men hela grejen med skärm är ju förstörd. Anledningen är troligen att skärmen har fått en tryckskada men vi har inte tagit den till någon butik och det går nog inte att laga. I såna fall kostar det väldigt mycket.
Nej men nu ska jag börja göra mig klar,
// Ida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu