Onsdag

God morgon!

Idag är det en riktigt skön dag, vi har ju arbetslagsvecka och idag ska man vara på sitt drömjobb. Jag som vill bli veterinär ska vara på en veterinärklinik kl 13. Helst skulle man vara på arbetet några timmar men idag jobbar de kväll på kliniken så jag ska bara komma dit och göra en intevju. Åsa vill bli konditor och hon åkte för en timma sen till stan för att vara på ett bageri.

Igår läste Åsa DN och då hittade hon en intressant insändare om bloggning:
" Alla som har en blogg med under 100 läsare om dagen borde för sin egen skull radera den. Det finns en enkel andledning till att ni inte har så många besökare: Ingen bryr sig.
Att skriva en blogg om sig själv är bland det mest egocentriska, självupptagna och oattraktiva man kan göra. Om man på fullt allvar tror att någon ids läsa om ofta händelselösa och ointressanta liv, då är nog inte personen i fråga helt sund.
Jag skulle gissa på att ungefär hälften av alla som läser bloggar gör det för att få sig ett gott skratt. Anledningen till att så många personer som har och skriver blogg är nog att de vill känna sig viktiga och behövda. Man använder bloggen som ett sätt att bekräfta sig själv. Jag kan förstå värför ni gör det men snälla, hitta något annat sätt att hävda er på. Det här är pinsamt och ni kommer troligt viss att skämmas i framtiden över hur ni blottade ert privatliv inför hela världen.
Eva Andersson, Bromma"

Jag tycker så klart att hon har fel och det finns nog ett par stycken som håller med mig. Åsa och jag startade en blogg för vi tyckte det verkade roligt. Vi har snart haft bloggen i ett år och vi startade den inte för att vi ville känna oss viktiga. Visst man kanske inte har så många besökare men alla bloggar har ju börjat små sen växt, titta på Blondinbella eller Kissie tex.
Vad tycker ni?

Nu måste jag plugga lite innan jag cyklar till veterinärkliniken.
// Ida

Postat av: erika

men gud vilken viktigpetter till kärring , haha... löjligt :P

man kanske tycker de är kul att skriva? man skriver ju inte bara om sig själv .. suck

någon som inte är så insatt märker man ^^

2008-11-12 @ 14:41:58
URL: http://erikass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu