Winner or loser

Hallå!

Idag har det varit en hetsig dag, jag blev väckt av mamma 6:30 och vi åt frukost innan vi hemtade upp Felicia och Nelly  och åkte till Tumba Gymnasium. Där var det många robotar och vi körde våra rece och gjorde teori-och tekniska delarna, roboten körde inte så bra men de andra delarna gick bra så vi gick vidare i dem. Jag och Åsa var tvungna att åka till Tyresö hallen vid 14 så vi kunnde inte vara på på finalerna och prisutdelningen.

Matchen mot Huddinge gick inte så bra, vi kom inte igång i början och det var väll det som gjorde att vi förlorade med 7-16. Det är som om vi är tillbaka som vi var vid 1,5-2 år sedan, vi släpper inte in mål men gör inga. Men det är bara att dra ett streck över den matchen och spela matcherna imorgon så bra vi kan, så vi går vidare till steg 3.

Efter matchen åkte vi till Pizzeria Hörnet och åt middag tillsammans och det var kul men jag tänkte mest att när jag kommer hem ska jag ringa Nelly och det gjorde jag och de delarna som vi gick vidare i vann vi!! Det känns så kul att vi vann de delarna för vi har jobbat med det här hela terminen. Så på måndag ska vi ha våra lagtröjor på oss. Om våran robot inte hade krånglat så mycket hade vi säkert vunnit hela tävligen och fått åka till Norge där den Scandinaviska finalen går.

Lite sur är jag dock eftersom jag var tvungen att åka hem, det skulle vara roligare att vara kvar i Tumba istället för att åka hem och förlora en match. Men, men, Vad ska man göra?

Vi måste gå och lägga oss snart för imorgon är det samling kl 8 (jag får inte sova något den här helgen!) och vi har match kl 9 och kl 14. Kram
// Ida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu