Ta-hand-om-hemmet-dag!

Ja, det har vi alla gjort idag. Ida och jag städade huset fast det blev lite pauser för mamma putsade fönsterna så vi fick vänta ibland. Mormor har skalat potatis till kroppkakorna som vi ska äta ikväll, det låter kanske äckligt men det är så himla gott. Sen så har jag strykigt gardiner för vi har bytt på övervåningen och i vardagsrummet och köket. Nu är det bara Ida och jag hemma för morfar och pappa är ute med rulle och mormor och mamma är och kollar på en ny jacka till mormor. Jag orkade inte föja med, man blir ganska trött av att städa.

Nu känner man att det verkligen är höst. Himlaen är grå och träden börjar bli kala men det är ju en bra dag för att göra saker hemma. Jag ska kanske baka bullar för det är slut här hemma, men jag vet inte. Vilka är era favorit bullar? Kanel, vanilj eller nått annat. Jag brukar göra med mandelmassa men jag tycker nog bäst om vanilj.
*Kram Åsa*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu