Shakespeare och spinkiga ben

Jag har läst "Shakespeare och spinkiga ben" av Norah McClintock.
Den handlar om Elise som är 15 år och 185 cm lång. Så länge Elise kan minna så har folk skrattat, viskat och gett taskiga kommentarer om hennes längd. När hon dessutom förlorar sin bästa och enda vän så känner Elise sig ensamare än någonsin. Men då dyker den rolige, charmige och korte Shakespear upp, han verkar inte vara rädd vad folk ska tycka, inte ens rädd för hennes spinkiga ben. Men varför skulle han vara intresserad av henne? Det kan ju inte vara sant. Alltså ännu ett dumt skämt, eller?

Jag tyckte boken var väldigt bra för jag känner igen mig i sitvationen. Jag är ju också lång. Boken är kort och kapitlerna är lagom långa. Man kommer in i boken snabbt och det liksom hålls igång hela tiden och slutet var spänande. En bra och kort bok som man läser ut snabbt. 4/5 får den i betyg av mig.

Postat av: Emma

Hej!

Rensade lite i min gamla bokhylla och hittade den här boken. Läste den för jättelänge sen men minns hur bra jag tyckte den var! Googlade på bokens titel och fick fram länken till den här sidan. Jag bläddrade i boken och insåg att jag tyckte slutet var konstigt. Boken slutade på sidan 128 och efter det såg det ut som om någon hade rivit ur resten av sidorna. Är det så i din bok också? Ser att det var jättelängesen du skrev detta så du kanske inte har den kvar. :) /Emma

2010-04-17 @ 22:26:14
URL: http://huvudetpaspiken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu