Tonårsfylla

Detta är ingenting som jag själv har erfarenhet av men jag vill skriva om det för det verkar som att det är ganska vanligt idag. Jag sulle vilja uppskatta att ungefär 2/3 delar av min klass har festat, druckit sig fulla. Min stora fråga är VARFÖR? Jag förstår inte varför. Jag kan förstå att man är ung och man vill upptäcka saker, man vill festa och man vill testa att dricka men för det behöver man inte dricka sig full. Eftersom jag inte har egen erfarenhet så kan jag inte uttala mig hur som helst om detta men jag har ju mina synpunkter.
Det finns en åldersgräns på Systembolaget och då borde det ju betyda att man inte ska dricka innan man fyllt minst 18 år. Jag tycker att man inte ska dricka förrän man har fullt 18 heller. Min synpunkt kan komma ifrån att jag aldrig har sett min mamma eller pappa full. Eller pappa har varit lite på lullet men ingen har varit stupfull. Jag har inte sett någon annan vuxen vara det heller. Jag tror att min inställning kan bero på det. Om jag hör någon i min ålder som har druckit och just druckit bara för att bli full så sjunker den i mina ögon. Jag har luft att fråga: Varför gör du det? Fick du någonting ut av det än att du bara var omedvetande?! Jag hittar ingen bra anledning till varför man ska dricka sig full.

Du som dricker och är ute och festar varje helg, vad får du ut av det. Delar med er av era åsikter för jag måste få en bra andledning. <Åsa>

Postat av: Angelica

För det första så är det 20 på systemet & 18 på krogen. För det andra så har du väldigt mycket stavfel :) För det tredje eftersom du inte har någon erfarenhet av alkhol så ska jag berätta lite för dig. Jag är ute varje helg och dricker. Varför? För att det är gott, godare än cola. Så det är en bra dryck till mat och behov. Sedan blir jag inte alltid berusad, men om jag blir det kan jag druckit för mycket utan att ha lagt märke till det. Men vissa dricker för att bli fulla, därav glömma sina problem och bli socialare. Man känner sig befriad från alla sina problem och det minskar självmordsförsöken i vårat samhälle. Fast det har sina nackdelar. Men det finns mest positiva saker. Så jag tycker du ska sätta pårej pafrtyhatten och klackarna och dra ut drickA LITE1 NI KOMMER ATT KÄNNA ER BÄTTRE TILL MODS JAG LOVAR KRAM ANGELICA

2009-04-18 @ 22:07:13
Postat av: Angelica

PS. jag är 12 år

2009-04-18 @ 22:07:56
Postat av: T

Grejen med alkohol är att man släpper på sina spärrar. En del upplever att man lättare kan vara sig själv. Saker man tycker är jobbiga glömmer man bort. Livet känns på något sätt enklare och man har lättare att visa sina känslor. En del får en helt tvärtom effekt att man kanske säger saker som man inte alls menar och en del kan bli väldigt aggressiva men oftast har dom flesta mycket roligt och man behöver ju inte dricka sig stup full utan med motta. KRAMIIIZZZAR

2009-04-18 @ 23:01:46
Postat av: Moa

Omg, är du 12 år och dricker? gumman, du måste skaffa hjälp!

2009-04-21 @ 20:06:36
Postat av: Jag förstår

jag förstår vad du menar Åsa, jag började inte dircka förens jag var ganska gamal, tyckte jag, för min ålder och mitt umgänge, jag var 15, och nu i efterhand så är det kanske inte allt för gamalt, men det beror ju på vad man jämför med.

var för jag drack då var för att ha roligare, man får en helt sorts ny rolighet när man är lite lullig, allt blir roligt, jag har inte haft det särskilt jobbigt i mitt liv, det ahr sett ut ungefär lika dant som ditt, min mamma har jag aldrig sett lullig ens, min pappa och hans släkt däremot... men jag tror att man kommer in i alkoholfestandet i yngre år när man har alcohol som en vana i familjen, att dricka vin till maten, ta sig en öl på fredagskvällen eller en sängfösare.

nu dricker jag för att jag tycke rom vin, inte för att bli full, jag tycke rinte längre om att inte veta vad jag håller på med, jag tycker om att ha kontroll över mig själv och vad jag gör, men för dom gånger jag bara vill släppa loss och bara strunta i allt och ha en ASrolig kväll, då går jag ut och dansar och dricker drinkar, och har det bra, alcohol är inte farligt i rätt hals, man måste bara vara medveten om sina begräsningar och beteende när man är påverkad.



hoppas du inte somnar nu :P

2009-12-09 @ 23:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu