Unik?

Är jag unik? Är jag det? Är varje människa det? Ja, det tror jag nog. Varje människa har en egen DNA och varje människa är inte lik någon annan. Det kanske betyder att alla är unika. Fast det är inte exakt det jag menar. Jag menar att jag är ganska unik från andra i min ålder. Jag har aldrig fått en droppe alkohol i mig och de i min ålder har redan druckit sig fulla. I dagens samhälle så skulle jag kunna säga att jag är unik för jag har ett hem som jag vill vara i, jag vill vara hemma.
Jag ser mig själv som normal men jag är nog inte alls normal, men hur är då alla andra som är normala? Och vad är jag då egentligen? Onormal? Jag tror att alla är normala men sedan så kan det hända någonting med oss eller att vi väljer en annan väg som gör att vi ser på saker annorlunda. Men man kan inte säga att någon eller någonting är normalt egentligen. Eftersom alla är olika. Man kan inte bestämma vad som är normalt för ingenting är det egentligen. Det ända man kan säga är att alla är unika och underbara som de är. <Åsa>



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu