28/7 - 8/8 del 1

Tisdag 28/7, Stugan

Åkte upp idag till Stugan men vi stannar inte länge. Mamma och pappa har snackat om att gå upp kl 06, vill de döda mig eller!? Men de vill gå upp då för att vi inte ska komma så sent till Grönbergarnas stuga som ligger mellan Umeå och Skellefteå. Planen var egentligen att åka till farmor som bor utanför Umeå men hon har katter där och de går inte ihop med Rulle.
Kom till Stugan idag vid 15-16 snåret och åt middag, jag var dock inte så hungrig eftersom vi åt på Max på vägen. Efter middagen spelade vi två partier kubb och jag, pappa och mormor fick se Åsa, mamma och morfar vinna båda. Jag, Åsa och pappa bestämde os sedan för att springa en runda och när vi sprang förbi stranden på hemvägen var mamma där med badkläder och Rulle som vi också hade bestämt. När vi kom hem spelade vi Grunka och jag hade säkert vunnit om jag inte klantat mig och fick 215 poäng. Sedan var det dags för sängen.


Onsdag 29/7, Grönbergarna

Mamma och pappa skämtade inte om vad det sa om kl 06 utan Åsa och jag blev väckta kl 16.15 och en timma senare satt vi i bilen på väg. Kl 14 var vi uppe och vi började med att fika innan vi åkte ring, jag ramlade faktiskt av! Efter det drack vi lite drinkar och jag, Åsa och Agnes (som är ett år yngre än oss) fixade efterrätt. Det blev middag och en liten promenad både på land och vatten innan vi badade. Spelade Grunka efter det och Agnes vann sedan var det tid för sängen.


Bild 1 och 2 är från Stugan på morgonen, bild 3 Höga kusten bron, bild 4  choklad tårtan som vi gjorde till efterrätt.

Bilder från promenaden vi gjorde på kvällen.
Torsdag 30/7, Grönbergarna

Vi gick upp kl 10.30 och åt frukost, var soligt denna dag så vi låg mest och solade. Elin (som är 18år) kom ut men åkte sedan hem efter middagen eftersom hon skulle jobba morgonen därpå. Jag och Agnes gick en sväng med Rulle innan vi spelade kort, när Åsa och jag sedan låg och väntade på att Agnes skulle komma ut till Lillstugan kommer hon inrusande och säger att Carolina (som är 20år) har kommit. Carolina har varit i USA ett år och skulle egentligen kommit hem den 12 augusti men överraskade oss alla förutom Elin och deras pappa som visste om allt sammans. Blev en sen kväll eftersom vi satt uppe och pratade.


Fredag 31/7, Grönbergarna

Gick upp kl 9.30 den här dagen och när alla sedan hade fått i sig frukost åkte jag, Åsa, Agnes och Elin i väg till Boda Borg i Skellefteå. Var där i två timmar och hade jätte roligt, tredje gången jag är på Boda Borg. Vi handlade på vägen hem för den här dagen stod jag, Åsa och Agnes för maten och det blev väldigt lyckat. Sedan såg vi filmen "Clueless" som jag kan rekommendera, skit rolig. Släckte 7minuter i 12.


Lördag 1/8, Fällfors

Den här dagen blev vi väckta av födelsedagssång kl 10 för Agnes fyllde 15år, så det blev presentöppning och sedan frukost med Amerikanska pannkakor med chokladbitar i, det åkte också på en klick smör och sirap, mums! Kl 13 sa vi hejdå till dem för att åka till Fällfors, var där kl 15 och det blev middag. Åsa och jag tog en spring runda till Lillnästet, mamma, pappa och farmor åkte bil dit. Åsa och jag badade innan myggen hann äta upp oss men det var inte skönt, kallare än havet var det. Men det beror på att det har regnat så mycket, jag har aldrig sett älven så stor. Jag, Åsa och mamma åkte bilen hem medans pappa och farmor gick, väll hemma tände vi en brassa och satt ute innan vi gick in och fikade. Farmor åkte hem eftersom hon skulle vara kyrkvärd morgonen därpå och vi andra spelade Canasta och 4-mansvist och pappa + Åsa vann båda sedan var det dags att sova.

Bild 1 & 2 från Lillnäset, 3&4 från brasan dock två olika dagar

Söndag 2/8, Fällfors

Denna dag hände inte mycket, vaknade vid 10 och efter frukost åkte vi och letade hjortron fanns dock inte ett ända. När vi kom hem tog Åsa och jag en sväng med Rulle ner till hängbron och en bit efter älven, det började regna så vi skyndade hem och ett tag efter det kom farmor. Då hjälpte jag henne med maten och när den var äten tänkte jag, Åsa, mamma och farmor spela Canasta kom Ragna (faster) Janne (hennes sambo) och Marie (kusin) så då blev det fika, prat och Grunka.

Bilder från promenade, bild 3 är våra badklippor eller var
Del 2 får ni senare



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu