Älska dig själv!

Jag tror att man aldrig kan ha för mycket självkänsla. Man ska tycka om sig själv men det är inte så lätt idag. Hela skönhetsidealen är att man ska vara smal som en sticka och väldigt snygg, men så är det inte i världen. Det finns fakta som visar att det skrivs ut mer och mer antidepressiva medel och det betyder att allt fler människor blir deprimerade. Det är hemskt!
Det är hemskt att man mår så dåligt att man skär sig!
Det är hemskt att man mår så dåligt att man måste ta mediciner för det!
Det är hemskt att man mår så dåligt att man vill DÖ!


Jag önskar att alla kunde tycka om sig själva, men jag tror inte att man mår dåligt beror bara på att man inte tycker om sig själv. Man kanske har blivit mobbad, man kanske inte har en bra relation med sin familj och man kanske har blivit utsatt för något hemskt. Jag kanske springer iväg med orden nu men jag vill skriva om allt.
Själv så har jag inte alltid haft den bästa självkänslan men den har ALDRIG, ALDRIG varit nere på noll. Men ofta så måste jag tänka att jag inte är riktigt som andra tjejer. Jag är längre än de flesta och jag är inte smal som en sticka men jag mer inte dåligt av lite fett på min kropp, jag tror till och med att min kropp mår bättre av det. Man ska inte jämföra sig med andra tjejer men vem kan låta bli, inte ens jag. Såklart att man jämför sig med andra.
Här om dagen när jag skulle gå och lägga mig tittade jag på mig själv i spegeln och då kom jag på det. Jag älskar mig själv. Jag älskar varje centimeter på min kropp. Jag älskar varje millimeter i mitt ansikte, mage och ben. Den natten sov jag nog med att leende på läpparna.


Men min poäng är inte att alla ska förstå att jag älskar mig själv, utan min poäng är att jag vill att fler ska känna så. Jag vill att fler ska tycka om sig själva och inte reta sig på små saker. Jag vill att Du ska tycka om dig själv. Om man tycker om sig själv så syns det på utsidan. Älska dig själv!

|Åsa|


Postat av: Anonym

bra skrivet! :)

2009-08-16 @ 22:13:57
URL: http://thunwall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu