Sälen 28/12-3/1

Här kommer en liten sammanfattning av Sälen.

Söndag:
Jag blev väckt kl 06 och vi lämnade huset kl 08, vi stannade till på lunch i Falun och träffade lite släktingar. När klockan var 15 var vi uppe i Sälen och vi packade ur bilen, fikade lite och åkte och hyrde skidor till Åsa och mig. När vi kom hem igen gick mamma och pappa på en promenad och Åsa och jag gick också ut för att åka lite tefat och skärtlapp. Då händer såklart det värsta, jag skulle kasta en sjärtlapp till Åsa och olyckligt viss tittar hon bort i det ögonblicket jag kastar den så hon får den på hakan och får ett ordentligt jack. Vi går in och jag ringer till mamma och pappa och säger bara att Åsa har gjort sig jätte illa, så de trodde hon hade brytit benet eller något liknande. 
Jag fick väldigt stora skuldkänslor som jag har fortfarande. 

Måndag:
Åsa och jag blev väckta kl 08, vi åt frukost och drog ut i backen, det blev åkning i Lindvallen. Bilen har i stort sett stått still hela tiden för vi har en lift ganska nära stugan. Lunch blev det på Cafe 303, tror jag, och fika blev det på Snögubben som har hur god choklad som helst. Vi var hemma kl 15, sen blev det middag, pingis och TV.
 
Jag och Åsa spelade lite pingis.

Tisdag:
Vi blev väckta kl 08 igen och vi åkte slalom den här dagen också, det blev några timmar på Högfjället innan vi åkte hem och åt lunch sen var det ut i backen igen och vi fikade som dagen före på Snögubben innan vi åkte hem. När vi kom hem åkte vi och handlade men vi glömmde inköpslistan så vi var tvungna att åka igen nästa dag. Det blev middag och kortspel på kvällen, mamma och pappa vann över Åsa och mig på Canasta men jag vann på Grunka.
   
1) Högfjället. 2) Jag villar lite i en värmestuga. 3) Åsa på Snögubben. 4) Ett perfekt slut på en perfekt dag.

Onsdag, Nyårsafton:
Vi tog en sovmorgon till kl 10 och åkte denna dag på längden. Först åkte vi och handlade, det var ca 2-3km och sen åkte vi till en våffelstuga och det var 5km dit och mycket var uppför. Hem var det lite lättare eftesom man bara stod och åkte och skidorna gled under en. När vi kom hem blev det föbreddelser inför middagen som blev räkcoktail, oxfile med klyftpotatis och gräddstuvad avokado och smördegsinbakat päron. Efter det blev det fyrvekerier och cider.
  
1) Huvudrätt. 2) Efterrätt. 3) Fyrverkerier

Torsdag:
Det blev sovmorgon den här dagen också, till kl 10. Vi åkte även på längden den här dagen också, 2,5 km till Stor fjällsgraven där vi fikade det vi hade med oss, när vi kom hem slappade vi framför TV:n fram till middagen. På kvällen spelade jag och pappa mot Åsa och mamma i Canasta men vi förlorade, efter det spelade vi Kille och jag kom sist men pappa vann.
  
1) På väg mot Stora fjällsgraven. 2) Ännu en strålande dag. 3) Jag villade/ramlade.

Fredag:
Fredag var den första målniga dagen efter finna och soliga dagar. Vi lämnade nu längden för att åka utför istället, jag, Åsa och pappa åkte till Lindvallen men det var mest kallt och isigt i backen medans mamma åkte på längden. Efter lunchen hemma byta mamma och pappa och jag, Åsa och mamma åkte bort till Högfjället där det var lite bättre skidåkning denna dag. Hemma bastade vi, åt middag, Åsa och jag var ute en stund och lekte i snön och spelade Cansta där pappa och jag vann den här gången. 
   
1) Åsa backen. 2) Även fast det var målnigt var det fint. 3) Högfjället.
 
4) Åsa ville inte vara med på bild. 5) Solnedgång.

Lördag:
Igår snöade det hela dagen och vi bestämde oss att åka på längden eftersom det inte är så roligt att åka slalom när man får massa snö i ansiktet. Jag, Åsa och pappa gav oss iväg för mamma hade ont i sin överarm, vi åkte bort till Högfjället och hittade spårrundor, 3, 5, 8 eller 10 km kunde man välja på och vi valde 5km. När vi åkt klart våran runda åkte vi till Gammelgården och åt deras goda våfflor, vi möte även upp mamma där. När vi kom hem åkte vi och lämnade tillbaka våra slalomskidor, åt middag och slappade framför Tv:n.
 
1) Pappa och Åsa in action. 2) Jag redo för 5km.

Så det var dessa dagar.
// Ida


Postat av: erika

åh, jag blir ju inte lite frestad på skidor när man ser dom här bilderna.. sportlovet nästa för mig säger jag bara :D

2009-01-05 @ 17:00:20
URL: http://erikass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu