Sommar panik!

Då var ännu en arbetsvecka till ända och nu är det helg. Och vi har bara en vecka kvar! Fast det känns som att jag knappt kommer få någon sommarlov och bara vara hemma.
När vi har jobbat klart så kommer vi vara i Skenorna och på lördagen så åker jag till Taizé.
Jag fick en fråga av Erika vad Taizé var för något och det är en fransk stad där det bor munkar och nunnor och varje år kommer massa ungdomar ditt och träffas, det är som ett scoutläger har jag fått för mig. Jag har varit med i en ungdomsgrupp i kyrkan och vi har haft ungefär kanske 6-7 träffar under året och nu ska vi åka ned till Frankrike, med buss! Resan kostar bara 500 kronor eftersom jag har jobbat inom kyrkan. Man kan säga att ungdomsgruppen är en lite mera fördjupning på konfirmationen. Så nu vet ni det.
När jag kommer hem så kommer vi åka uppåt i landet och hälsa på Grönbergarna och sen ska vi till Fällfors. Jag längtar som sjutton upp till Fällfors. Vet inte varför. Sen så skulle vi komma hem runt 8-9 augusti. Det känns som att det kommer gå fort men det är några veckor kvar.

Både Ida och jag kom in på våra första val på gymnasiet och jag börjar den 19 augusti på Enskede gårds gymnasium. Gud vad jag känner mig glad och spänd inför att börja, vill nästan göra det nu. Jag var aldrig orolig att jag inte skulle komma in eftersom jag har så höga poäng och det är låga intagnings poäng.
Men vi får en veckas hemma-sommarlov innan skolan börjar. Synd att det ska bli kallare nu men imorgon ska Moa komma över och vi ska kolla på filmer, det passar ju bra om det är dåligt väder. Idag var det lite dåligt väder på förmiddagen och Ida och jag rensade ogräs när det kom ett spöregn. Vi satte oss under tak och jag nyste och vad händer då? Jo, jag börjar blöda näsblod, IGEN! Jag blir galen!! Får jag inte ens nysa längre?! Men jag blödde inte så mycket. Finns det någon som har nått tips? Hur man blir av med näsblod?
Och som vanligt när jag skriver så blir det en del. Men det är skönt att få det ur sig. Hoppas ni inte tyckte att det var för långtråkig läsning. Puss och kram, Åsa


Postat av: Martin

Nä, vad långt sommarlov du får!

Jag börjar den 17... :/

2009-07-03 @ 21:54:52
Postat av: Åsa

Vadå? Jag har en kompis som börjar den 24!!!!

2009-07-03 @ 22:08:11
URL: http://tvins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu