Sommarlovet är här!

Ja, nu är det sommarlov. Fast jag tycker att det verkligen inte märks. Det är ju 13 grader och regn, hur kul är det. Idag så slutade skolan, gud vad hemskt. Vill verkligen inte säga hej då till klassen. Jag kommer sakna alla så kolossalt mycket. Eftersom vi inte bloggade igår så kan jag berätta lite om dagen.
Ida var hemma eftersom hon fortfarande var lite sjuk och ville vila upp sig inför kvällen. Alla nior skulle på hemlig utflykt. Det var meningen att vi skulle åka till Birka men båten var en halv timme försenade och då hade vi kommit en halv timme försent hem och då hade vi inte hunnit repa på kvällen. Så vi gick den korta biten till statshuset och åt lunch och sen åkt vi hem. Klockan 17:30 var vi tillbaka i skolan för att repa till Greatest Hits. Det är niornas sista konsert, alltså bara Idas och min klass. Vi får rösta fram våra favorit låtar från alla år och så sjunger vi dom. Och vi äter middag och har en trevlig sista kväll.
Idag så började vi klockan 10 då halva skolan hade avslutning. Andra halvan hade redan haft. Det blev lite dans och sång och vår nya rektor som vi såg för första gången höll ett dåligt tal som hon läste innantill på. Sen så gick vi upp till klassrummet där vi åt godis och tårta och vi fick våra betyg och vi kollade på film...
Och sen så var det slut. Jag blir alldeles tårögd när jag tänker på det. Vår klass existerar liksom inte längre. Eller inte imorgon i alla fall. Det är så sorligt. Jag tycker så mycket om min klass, den bästa i världen. Men vi kommer ju att träffas i kväll eftersom det är bal! Ska bli jätte roligt. Det är alla skolor i Tyresö så det är ganska många. Jag var och gjorde min balfrisyr vid klockan 15 och den håller än. Ni får se bilder på allt imorgon. Balen börjar inte förrän klockan 20:30 så det är ett tag kvar men vi har ju saker att göra. Byta om, smink. Det blev ett väldigt långt inlägg men det blir så när man har saker att berätta. Puss och kram Åsa.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu