Sveriges trafik klarar inte av varken varmt eller kallt

När vi var 1 mil utanför Södertälje på hemvägen från Taizé så gå hjulet sönder på bussen. Vi åkte en dubbeldäckade så att de skulle skicka bara en buss för all människor funkade inte så de var tvungna att skicka två. Men jag skulle åka bil hem med två kompisar från centralen så deras pappa kom och hämtade oss. Vi skulle vara hemma vid 20 ungefär men nu var jag hemma vid 22 istället. Det är ju sånt som händer men dte var lite jobbigt när vi var så nära hem.
Inte så svårt att förklara varför vi inte kunde köra vidare?

Inte nog med att jag blev försenad en gång. På tisdagen när jag skulle ta tåget till Söderhamn så orkade inte loket med värmen så lokföraren körde in i Tierp för att testa att starta om tåget. Det gick och vi kommer en liten bit men då lägger loket av helt och vi sitter fast. Vi kan inte göra någonting och det blir snabbt väldigt varmt i tåget. Lokföraren säger att det ska komma ett tåg och så ska vi evakuera hela tåget till det och sen åka tillbaka till Tierp och ta buss därifrån. Det var väldigt jobbigt men jag kom på första bussen i allafall för annars hade jag fått vänta 1 timme på nästa men jag var ändå 3 timmar försenad.
Snacka om tur eller hur? Sveriges trafik klara inte av varken varmt eller kallt. Jag hoppas bara att planet till Ungern inte gå sönder, haha. ♥Åsa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu