Just words

Kom hem för en stund sen efter att ha varit inne i stan med mamma. Vi var på en föreläsning på ABF-huset som hette ”Bomull – en solkig historia” en riktigt bra föreläsning som tog upp miljöproblem och mänskliga rättigheter när det gäller tillverkningen av kläder som innehåller bomull. Gunilla Ander som har skrivit boken ”Bomull – en solkig historia” var där samt Elisbet Lim, produktchef för bomull på Fairtrade Sverige och Renée Andersson som är ansvarig för etik och miljö på Indiska.

Väldigt bra föreläsning med många synpunkter och lärde mig mycket. Vi var också och åt innan på Jensens Böfhus (danskt ö egentligen) väldigt bra mat där och jag vill äta trerätters där någon gång för vi hann bara med huvudrätt eftersom vi hade lite tidspress.

Det är himla rörigt inför morgondagen. Har bara sällskapsdjur som ska vara mellan 12.30–14.30 men då vill man ju gärna tidigare lägga detta. Så Evelina i min klass skickade mail till vår lärare och vi fick det tidigare lagt till 10.30 men då ska några ha omprov 10.30. Riktigt rörligt! Hoppas jag får sms innan jag somnar om hur det blir // Ida



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu