Spanien 2011 - Barcelona

BILDER: Linnea´s FB och min mobil.
1. Josse och Mika i väntan på tåget från flygplatsen
2. Hungriga steg mot lunchen.
3. Mat!
4. Utsikten från rummet på Hostelet.

11/7 Vi åkte hemifrån kl 4 och planet lyfte lite senare än planerat. När vi väl landat tog vi tåget in till Barca och UrbanHostel. Efter att ha installerat oss gick vi och åt innan första körrepet började. En bit in på repet kom killarna som åkte med ett senare flyg. Efter repet blev det middag och senare kortspel och skratt på hostelets terrass. (det rimmade ju faktiskt ^^)

12/7 Dagen därpå gick vi upp, åt frukost vid 8 och repade 9.15-12 (ca) därefter blev det en promenad ner till donken och stranden. Tog ca 20 min att gå från hostelet till stranden. Där blev det bad såklart innan vi gick tillbaka till hostelet för att repa igen. Innan middagen tog vi åter en promenad ner till stranden och satte oss på en av restaurangerna där, blev seafood pizza för mig som var hur god som helst. På promenaden tillbaka blev vi blöta, tror att det regnade nästan varje natt.

13/7 På onsdagen gick vi upp samma tid som dagen innan, repade lite kortare och på lunchen åkte vi in mer centralt och åt tapas. Kl 14.30 samlades vi och gick sen till Palau de Musica för att han en konsert. Därefter gick vi hela Las Ramblas, ner till stranden, badade, åt på donken och sen hem och det blev säkert en mil. Hade konsertskorna på mig så hade riktigt ont i fötterna. När vi kom tillbaka till hostelet satte vi oss på terrassen och spelade kort och pratade.

Så det var första dagarna i Barcelona // Ida

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu