Macarons och praliner till mamma

Högts upp från höger: Hallon, pistage, kaffe, lakris, ros, jordgubb, kola och apelsinblomma.
Detta var vad mamma fick i födelsedagspresent av Ida och mig. De goda macaronsen är från Ladurée som är ett fransk bageri som öppnade i Stockholm för inte så länge sedan. De matbloggar som jag läser har skrivit om de så i fredags åkte jag dit och handlade. Det ligger på Grev Turegatan 15, vid östermalmstorg om det är någon som känner för ett besök. 
 
Själva macaronsen var underbart goda och såklart var jag tvungen att handla en fin ask och då fick man även den fina påsen. Klart värt ett återbesök bara för atmosfären. Pralinerna är från Pralinhuset, massor av olika smaker. ♥Åsa

Postat av: Ellen

Vilken bra pressent. Jag brukar också ge bort macaroones ofta. Man jeg bakar själv. Har köpte någon gång i Zürich. Tycker inte Laduree är speciellt bra.

2012-08-31 @ 10:34:58
URL: http://ellencsordas.se
Postat av: Anna

gud vilka fina bilder! så fint<33

2012-09-02 @ 19:59:13
URL: http://diyprojects.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu