Första veckan som student

Okej, okej. Jag kanske överregerade lite i måndags men det var väldigt nytt och främmande så inte så konstigt att jag kände så. Nu, efter att ha gått i 4 dagar (tekniskt sett 3 dagar, då vi egentligen inte gjorde något i måndags förutom upprop och en tour runt campus) känns det mycket bätte. Har haft lektion, eller föreläsning som det nu fint heter, i alla fyra ämnen jag läser den här terminen. Har en sjukt tjock bok och lite nördig lärare i biologi, världens flummigaste kemilärare och en riktigt bra mattelärare. När det kommer till fysiken är läraren också väldigt bra men det är nog det ämnet som jag kommer få kämpa med mest. Har inte läst det sen i högstadiet och får liksom inget grep om det, men jag ska kämpa!!
 
Klassen är också härlig, vi är ca 20st med bara 3 killar. Inte så många som pendlar från sthlm men jag är inte ensam iaf. Grejen är den att när man säger att man pendlar säger alla "men gud vad jobbigt!" Jag tycker dock det inte är så jobbigt, pendlade ju 1 timme till gymnasiet så en timme mer hit eller dit är inte världens sak, visst svider det lite om man börjar kl 8 eller slutar 17 men det är sånt som man får ta. Än så länge går pendeln riktigt bra.
 
Skönt nog är jag ledig imorgon, En riktigt mjukstart på mitt liv som universitetsstudent, blir lite plugg i helgen iaf. Både matte, fysik och biologi men är fortfarande tagad // Ida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu