Inte somna om

Här ligger jag vaken fast jag kan sova. Ska upp ca om en halvtimme men kan inte somna om, lika bra att gå upp då. Vet inte men är sjukt nervös för vår sensoriska bedömning idag. Vi ska alltså testa någonting på de andra i våran klass, ska bli sjukt intressant iaf. 
Igår och i tisdags var vi i grythyttan och hade både föreläsning och labb. Laborationen var sjukt intressant. Fick göra ett grundsmakstest. Man får massor av olika vatten om är smaksatt med salt, syrligt, beskt, söt och umami. Inte så gott men roligt. Sen hade vi även dofttest, då vi fick lukta på 10 behållare som vi inte såg vad som var i och skriva vad det var. Så idag ska vi göra vår egen undersökning. 

Vi skulle egentligen vara i grythyttan imorgon också för ett seminarium på två timmar men det tar sammanlagt två timmar att åka fram och tillbaka så vi gick bort det till den 24/11 ist. Långhelg alltså. Skulle vilja åka hem men har konsert på söndag och så flyttar jag på måndag så jag stannar i Örebro. Nu ska jag äta frukost. Kram Åsa 

Grundsmakstest 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu