Time for school

Vet inte vart jag ska börja, finns så mycket jag vill berätta men vi tar det från början till slut:

Gick upp vid 07 och åt frukost och allt det där, tog bussen 07.47. Bussen går in till centralen så där hoppade jag på pendeltåget och konstigt nog kände jag mig lugn men när de ropade ut "Spånga" i högtalarna blev jag skitnervös, ville inte kliva av utan fortsätta åka.
Men jag gick av och hittade till klassrummet som jag skulle vara i, kom kanske lite sent för en lärare hade redan börjat prata, var nästan alla elever där också så jag skyndade fram till första bästa stol.

Var i det klasrummet i en timme och hade upprop, presentation av personal på skolan, allmän information osv. Här var vi alla som kommer gå på Naturbruksprogrammet men när vi var klara där gick bara min klass, Np1b, till ett annat klassrum där vi fick schemat, busskort och en massa papper och då menar jag det, tror jag aldrig har fått så mycket papper! Sedan gick vi ner till musiksalen för att fota oss en och en, lärarna får sedan bilderna så det ska kunna namnen fortare. Önska jag kunde få en sådan, jag har gått i en klass med 18 elev nu är det typ 30 någonting. Men man lär sig väll efter ett tag, vem kan alla namn direkt?

När man hade fotograferat sig fick man gå och äta lunch och då märker jag att jag känner igen en person och det är Julia som jag gick på grundskolan med, så jag kände en sådan stor lättnad att känna någon även om jag kommer få känna flera.
Vi hade en timmes lunch så när jag och Julia hade ätit klart gick vi ut till Djurhuset och kollade på djuren och chillade med fåren, det är inte alla som kan gå och klappa får på sina raster vilket jag tycker är så coolt!

Vi tänkte just gå och hälsa på grisarna när vi märkte att vi skulle samlas om 4 minuter så vi skyndade till samma klassrum som vi var i på morgonen. Där var det ett upprop igen och sedan gick vi till gympasalen där vi hade lära-känna-övningar med kuratorn. En bonus var att vi fick sluta en timme tidigare, kl 14 då.
Jag och Julia gjorde sällskap hem eftersom vi bor på samma väg hem, kom hem runt 15 och sedan har det känts som om jag har fått förklara hur många gånger som helst vad jag gjort. Börjar kl 9 imorgon igen // Ida


Postat av: hanna moa.s sysster

hej ida och åsa de e jag hanna moa.s syster eller lilla syster hoppas ni kan läsa min blogg<33 jag läser eran den e väldigt fin

2009-08-19 @ 09:12:22
URL: http://dancerytm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu