Är det inte tunnelbanan...

...så är det bussen. Kaoset fortsätter.
Jag tror de flesta skriver om detta men nu får ni min del. Som sagt i måndags när jag skulle gå upp om fem minuter så kommer pappa in och säger att tunnelbanan ovan jord är avstäng. Han frågar om jag vill åka med han och såklart säger jag JA. Var en timme för tidig i skolan, lite jobbigt men jag var i alla fall där. Sen när jag skulle hem så gick jag med två från klassen, vi gick till ersättnings busshållplatsen och väntade typ fem minuter. Ingen buss kommer så vi går till Globen och tar tvärbanan till gullmars. Det var ju helt kaos uppe vid bussarna men jag kom hem i alla fall.
Tisdag: Åkte jag med pappa igen men var inte lika tidig. Tunnelbanan började ju gå igen och så skönt det var. Om den inte hade gått så skulle jag ha gått till gullmars för det är inte så långt.
Idag då. Väntade i 20 minuter på att en buss skulle komma i morse, i vanliga fall är det 5-minuters-trafik. Kom ändå bara 20 minuter försent. Och hem gick det bra. Jag hoppas verkligen att det är över imorgon, orkar inte.
Att denna snö kan ställa till så mycket


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu