Vad är du villig att betala?

Måste få tycka till om en sak här på bloggen och det är inte om snön som kom ikväll. Nej, vill säga något om Kalla Faktas reportage om H&M.

Jag är insatt i både Fairtrade och Amnesty och blir såklart upprörd när jag ser bilder från reportaget på nyheterna. För jag tror att man ofta glömmer hur dåliga förhållanden de som tillverka kläderna har men en sak måste ni veta är att det är extremt mycket mellanhänder när det kommer till tillverkningen av kläder vilket gör det svårt för klädkedjorna att se till att alla får rätt rättigheter i alla leden. Ofta kan inte butikerna se vart bomullen kommer ifrån till exempel.

Jag vill absolut inte säga att det inte är klädkedjornas fel men man måste se det från båda sidor och sen får man inte glömma att det är vi konsumenter som har skapat den här marknaden, det är vi som vill ha billiga varor och så sätter kedjorna priser efter det.

Så frågan är om vi konsumenter är villiga att betala mer? // Ida



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu