Åsas 2016

Januari - April
Började året med fest kan man väl säga, Petra fyllde 20 år och vi hade en kul hemmafest hos henne och Rasmus. Sedan blev vi sambo på riktigt jag och Olle då vi flyttade till vår egna lägenhetmitt i stan, vi trivs väldigt bra. Vi körde en stor inflyttningsfest då både Ida och Helena kom. I slutet av Februari drog Somre crew till Eskilstuna för att festa, sjukt kul och något som vi ska göra igen, många minnen därifrån. Fyllde 23 som jag firade med middag i Örebro med vänner och så drog Tjällossningen igång. Så stressad har jag nog aldrig varit men det löste sig. Var en sväng och hälsade på Ida i Uppsala och gick ut på nation. Skolan rullade på med kurser i grythyttan, man har vant sig att pendla 1 timme enkel väg. Fick skriva B-uppsats som jag var mycket nöjd med. 
 
Maj - Augusti
Maj flöt iväg, var och såg Simple plan i regn på Gröna Lund och så var det bal i Uppsala för Ida skule ta examen. Så stolt över henne, som hon kämpat med omtentor och allt. Trots motgångar står hon kvar och kämpar! Firade att Olle och jag har varit tillsammans i 1 år och vi tog in på hotell. Juni började med Summerburst och så drog jag till Tyskland med min kör i 5 dagar. Lite trassel att komma ned då det var flygstrejk men vi kom dit och hem igen. Firade sedan midsommar med Ida på Olle landställe i Dalarna innan vi drog till Västerbotten och Fällfors med Stina i en vecka. I juni hänge jag i Stugan lite innan jag varvade jobb med lediga dagar. Drog en dag till Köping och umgicks med Petra. Mamma och Pappa kom hit i början av Augusti för att spela SM i bridge, blev ett besök till IKEA vilket behövdes. Var också i Stockholm för att springa Midnattsloppet och vi gick ut och åt med Agnes för att fira hennes 22 årsdag. Hade "tillbaka-efter-sommaren" fest hemma hos Petra och Rasmus. 
 
 
 
September - December
Så började sista året på min utbildning. Vi firade Evelina som hade fyllt 25 år med en överaskningspicknick. Var en helg i stugan och fick ny energi. Klippte av mig håret och sa upp mig från mitt jobb. Ida kom hit en helg och vi var på höstmarknad i Kopparberg i det fina höstvädret. Var en sväng i stockholm och besökte mitt gamla jobb, Tomtebageriet, fint att det fortfarande går bra. Hade en utekväll med Petra, Rasmus och Matthias då vi bowlade och gick och dansade på Strömpis. Var för en gång skull på en riktig Halloween fest och jag blev riktigt nöjd med både smink och klädsel. Åkte upp till Umeå då farmor fyllde 75 år, det var trevligt att nästan vara alla. Sedan följde en helg i Gävle med Helena, Ida och Sofia. Det var verkligen super kul och det måste göras om. December följde med högmässa, luciakonsert och julkonsert. Hade även julsittning på kåren och så var jag i Stockholm och gick på konsert med Tyresö vokalensembel. Musikhjälpen var i örebro och jag var på torget flera gånger och tittade. Sedan bar det var till Stockholm och Norrköping för jul och året kommer avslutas i Örebro. 
 
 
 
Nästa år blir jag färdig måltidsekolog, hjälp! Ska ta mig förbi en C-uppsats först och så hoppas jag att jag hittar ett jobb. Annars att alla jag känner och älskar få ha det bra. Åsa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu