En vecka

Hej! Snart denna vecka till ända som har varit den första som jag läser i Grytgyttan.Lite segt att åka två timmar varje dag för att komma till skolan när man har vant sig vid att ha det inom gångavstånd men det ska gå bra. Vi hade kursintro i måndags, följt av en föreläsning i livsmedelshygien på tisdagen, den var lite seg, det mesta har jag ju hört förut. Plus att vi satt i en för liten sal så de hade extra bord och stolar som inte var så bekväma så det var bara att uthärda 3 timmar. Sedan så har vi kört i kök i tre dagar. Denna vecka läste vi tillsammans med de som läser kock år ett så det var ganska fullt i köken och inte så mycket att göra på onsdag och torsdag men på fredagen så gjorde jag svamp och löksoppa som blev väldigt god. 
 
Igår tog vi det bara lungt och städade lägenheten och så hade jag personalfest på strömpis. Åkte hem vid kl 23 för jag kände inte för att dansa och orkade inte klä upp mig, trött efter veckan plus mens var helt enkelt lite för mycket. De spelade också hög musik så det gick inte att prata heller vilket var synd. Idag har varit typ likadan, jag åkte iväg till Varberga och sålde min dammsugare. Nästa vecka är vi i kök hela veckan, vi ska laga ett klassiskt svenskt smörgåsbord med leverpastej, sill, ostkaka, köttbullar, pate och korv bland annat.
 
Äntligen har min förkyldning släppt och jag kan sova utan nässpray! Det blev två gånger till gymmet i veckan också men har kört ganska lungt men nu kan jag nog köra på lite mer. De har även börjat med box på öster igen så är fett taggad!! Kram Åsa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu