Måleri målera

Nu har vi snart jobbat första veckan, har varit tre dagar med ogräs men idag fick vi olja in en av uteplatserna. Har lite olja överallt men det var snällt mot knäna som får ta mycket stryk när man rensar ogräs. I helgen ska vi upp till stugan, kan inte vänta att få träffa min
baby igen. Det har gått mer än två veckor nu // Ida

Spanien 2011 - Bildbomb!

Trodde ni verkligen att ni sett allt: här kommer mera!

BILDER: FB

Spanien 2011 - La Playa

BILDER: Blandat
17/7
Den här dagen gick väldigt lugnt, ingen tävling så vi skulle först samlas kl 17. Tiden fram till dess spenderades med lunch, läsning och sömn. Som sagt träffades vi kl 17 och övade för på kvällen blev det konsert med dem som vunnit två eller flera priser och det hade vi ju ^^ efter vårt framträdande hade vi körfest hos killarnas lägenhet. Blev prat, skratt och kortspel som vanligt

18/7 kl 9 rullade bussen tillbaka till Barca, vid 11 var vi vid Hostelet igen men vi fick inte checka in förrän kl 14 så de flesta drog till köpcentrumet för mat och shopping. Väl kl 14 när vi checka in drog ca 95% till stranden, stannade där tills vi träffades kl 8 för gemensam avslutningsmiddag. Stannade sedan ett tag på terrassen.

19/7 Det åskade ordentligt under natten så på morgonen när vi skulle ta tåget till flygplatsen fick vi ta taxi för strömavbrott. Flyget gick i tid och väl på Arlanda tog vi flygbussen hem.

Resan har verkligen varit hur kul som helst och jag kan inte vänta tills nästa! // Ida

Älskade semester nu är du slut!

Min uppdatering har varit ganska dålig men har inte varit hemma heller. Åkte till Carro i fredags och sov över där, vi badade, pratade och kollade på film, jätte mysigt! Hon följde sedan med hem till oss och var med igår kväll när vi hade lite kompisar över. Vi var sammanlagt 7 stycken, vi satt hela kvällen på altanen och pratade. Kom inte i säng förrän vid kl 2. Idag sov vi till kl 11 och vid kl 13 så åka Ida och jag med Carro till gullmars för hon skulle hem och vi åkte till Farsta för att kolla vart vi ska jobba imorgon. Jag fick min lön i fredags, skönt med lite pengar! ♥Åsa

Pappa har tagit bilden men den är så himla fin!

From space

Lekte lite i Picnik // Ida

110723

Har varit ganska flitig fram tills nu. Cyklade till lotten och rensade ogräs och plockade hallon. Mitt i plockandet så ser jag den stora insekten på andra bilden, var nära på att skrika men gjorde det inte. Visst att jag går naturbruk men insekter är inte mina favoriter.

Väl hemma har jag plockat krusbär och strukit, ska strax städa av nedervåningen för ikväll har vi lite kompisar som ska komma över. Vi har tänkt sitta på altanen men får se om vädret tillåter // Ida

Alone

Det blev lite efter 12 som vi rullade ner för backen i zorben, vi hade nämligen lite problem med att hitta dit men gjorde det till slut. Vi rullade bara en gång ändå blev vi båda lite illamående, mådde så dåligt att jag fakiskt fick springa till toaletten :( Så jag var definitivt i inget skick att köra hem men Åsa mådde bättre. Rikitgt synd att dagen började så för har mått dåligt resten av dagen och bara legat framför teven.

Vid 19 blev jag så trött på det att jag gav mig ut med cykeln till kollonilotten för att ta bort lite ogräs och äta hallon, satt sedan ute i solen. Åsa åkte till Carro vid 15 ungefär så har varit ensam sen dess. Har både varit skönt och tråkigt. Nu - how i met your mother // Ida

What´s up?

Ikväll såg vi sista Harry Potter filmen och det känns faktiskt lite tomt och konstigt nu. Visste hur det skulle gå, hörde det 2008 men det är aldrig samma sak som att höra eller läsa det som att se det.

Imorgon kl 12 rullar vi ut för Botkyrkabacken i en zorb, fick det i födelsedagspresent av Åsa så det är väl dags att vi gör det. Tror att det kommer bli awsome // Ida

Spanien 2011 - Tävling!

BILDER: Linnea´s FB: 1 & 6,7 /
2-5
15/7 Fredagen betydde tävling i både blandad- och damkör. Vi gick upp vid 7 för att väcka kroppen ordentligt, kl 8 åt vi frukost hos värdfamiljen och kl 9 repade vi. Kl 10 började tävlingen i Blandad kör och det gick sådär. Efter tävlingen blev det lunch och vila innan nästa rep och kl 14 började tävlingen i damkör. Efter det blev det middag och chill ute i solen. Kl 19 var det konsert och prisutdelning för dagens tävlingar och vi kom…… på andra plats i blandad kör! Ynka 0,6 poäng från första platsen men vi var ändå jätteglada. Damkör gick lite sämre men det är också hårdare konkurrens där så vi slutade femma.

16/7 Lördagen blev lite lugnare än fredagen, i alla fall i början. Kl 10 tävlade killarna i Folkviseklassen. Efter deras framträdande tog vi det bara lugnt, framförallt för min hals som började göra ont. På kvällen var det en konsert som vanligt men denna skulle vi sjunga på, näst sist var vi men innan vi sjöng var det prisutdelning och killarna kom… fyra! Efter vårt framträdande gick vi hem, byte om och vid 12 började gatufesten som var helt awsome!

Spanien 2011 - Cantinigros

BILDER: Blandat
14/7
På torsdagen fick vi lite sovmorgon. Kl 10.15 checkade vi ut och satte oss på bussen mot Cantinigros. Runt kl 13 kunde vi installera oss hos våra familjer, jag, Åsa, Linnea och Sophia bodde i en lägenhet som en familj hyrde ut som var jättefin. Vi träffades sedan för lunch, ett litet rep och middag innan öppningsceremonin började. // Ida

Spanien 2011 - Barcelona

BILDER: Linnea´s FB och min mobil.
1. Josse och Mika i väntan på tåget från flygplatsen
2. Hungriga steg mot lunchen.
3. Mat!
4. Utsikten från rummet på Hostelet.

11/7 Vi åkte hemifrån kl 4 och planet lyfte lite senare än planerat. När vi väl landat tog vi tåget in till Barca och UrbanHostel. Efter att ha installerat oss gick vi och åt innan första körrepet började. En bit in på repet kom killarna som åkte med ett senare flyg. Efter repet blev det middag och senare kortspel och skratt på hostelets terrass. (det rimmade ju faktiskt ^^)

12/7 Dagen därpå gick vi upp, åt frukost vid 8 och repade 9.15-12 (ca) därefter blev det en promenad ner till donken och stranden. Tog ca 20 min att gå från hostelet till stranden. Där blev det bad såklart innan vi gick tillbaka till hostelet för att repa igen. Innan middagen tog vi åter en promenad ner till stranden och satte oss på en av restaurangerna där, blev seafood pizza för mig som var hur god som helst. På promenaden tillbaka blev vi blöta, tror att det regnade nästan varje natt.

13/7 På onsdagen gick vi upp samma tid som dagen innan, repade lite kortare och på lunchen åkte vi in mer centralt och åt tapas. Kl 14.30 samlades vi och gick sen till Palau de Musica för att han en konsert. Därefter gick vi hela Las Ramblas, ner till stranden, badade, åt på donken och sen hem och det blev säkert en mil. Hade konsertskorna på mig så hade riktigt ont i fötterna. När vi kom tillbaka till hostelet satte vi oss på terrassen och spelade kort och pratade.

Så det var första dagarna i Barcelona // Ida

Cantinigros, Spain, 15/7 2011

BILD
Första bilden, det kommer flera men ska väna lite tills flera har lagt upp på fb. Vi har haft en grym resa iaf och det kommer en redogörelse för det med // Ida

Hemma!

Nu är vi hemma efter Barcelona och Cantinigros och det har varit sjukt bra! Bilder kommer // Ida

Barcelona 11-19 juli

BILD: Peters FB
Nu ska planet gå om det är i tid och vi landar kl 10.20 så får hoppas att det går som planerat. På torsdag lämnar vi Barca för Cantinigros. Förhoppningsvis går det bra i tävlingarna vi ställer upp i och jag ska försöka att inte shoppa så mycket. Ciao // Ida

I'm packing

Nu håller Ida och jag på att packa. Imorgon ska vi åka ungefär kl 4. Måste bara åka till centrum och köpa mera underkläder. Våra är typ slut av någon anledning och då menar jag inte att de ligger i tvätten. Sen ska jag hinna göra rabarber muffins också. ♥Åsa
Ungern förra året.

I don´t mind, I don´t care, as long as you´re here

En hektisk och varm dag har det varit idag. Har hunnit städa, sola och varit på körrep 15-19. Nu blir det gårdagens lasagne till middag och sedan mys framför Tv:n // Ida

Färdig(del 1 av 2)

NU har jag äntligen jobbat klart mina första tre veckor av sommarjobbet. Känns grymt skönt! Nu får jag vara ledig i två veckor innan Ida och jag börjar jobba i Farsta. Har verkligen räknat ned varje morgon, bara tre kvar, bara två kvar och nu är det slut. Så dåligt har dte inte varit men som jag sagt förut så har jag kännt att jag inte riktigt passar in.
Snart ska Ida och jag bege oss ned till Alby där vi först tänkte cykla ned och sen springa en sväng och sedan bada med Helena. Jag har tänkt att jag ska ut och springa hela veckan men dte har inte blivit av. Har liksom ingen motivation till träningen just nu. ♥Åsa

110708

Sommarlovet rullar på och det händer inte så mycket spännande. Igår lämnade Stina tillbaka bilen efter att ha gjort en roadtrip ner till Helsingborg, blev fett sugen på att göra det själv. Hon och hennes kompisar stannade på middag innan de åkte hem men hon och Tommy stannade en natt.

Dagens planer är att göra lasagne, tomatsåsen kokar på spisen, ge blod och möjligtvis handla en studentklänning nu när de är på rea // Ida

Boomer

Gårdagskvällen började rikitgt bra. Vi grundade på Friday´s med varsin drink och gick sedan och letade efter The Bridge - i 2 ½ timme! Antingen så suger vi på orientering eller så ville klubben gömma sig. Vid 12 gav vi upp för då var den fria entren slut, så vi vilade oss med varsin cider på Soft - kök och bar. Jag hade så jäkla ont i fötterna att jag tog sista bussen hem vid 1 och Anna och Issa drog också hem men de andra fortsatte till Medis. Kan jag inte få en lyckad utgång! // Ida

Små arbetskompisar

Idag var jag ensam på jobbet eftersom Milagro var hemm och vabbade. Jag kan känna ibland att jag inte riktigt passar in i jobbet eftersom jag jobbar med två vuxna. Då jag har jobbat förut har jag jobbat med Ida eller andra tjejer i min ålder så jag har lite svårt att hitta samtalsämnen, t.ex. Men nu är det bara två dagar kvar. Rensade ogräs hela dagen. Var i skuggan hela tiden så det blev inte så varmt. Sen fick jag hjälp av några av grannbarnen som var ute på gården och promp ville veta vad jag hette och varför jag plockade ogräs. Det slutade med att de nästan tog över mitt jobb. Nej, skojar men de ville hjälpa till och inte stoppar jag dem när de vill rensa ogräs. ♥Åsa

Typ hundra år gammal bild på Ida och mig.

110706

Sommar 2010
Har en hel del som är inplanerat idag och en hel del som jag vill pressa in i schemat. Kl 12 ska jag träffa Agnes vid Karolinska så ska vi luncha. Rulle är ensam hemma så måste sedan hem till honom och kl 21 blir det utgång med 6 tjejer från klassen, kommer bli awesome. Mellan allt de här ska jag försöka pressa in en springrunda och laga middag, önska mig lycka till! // Ida

P.s Lycka till till Julia som idag har sin uppkörning!

Fantastiska Sick Puppies

Kunde lägga upp fler videor men håll till goda så länge. Jag kan inte riktigt fatta att jag såg dem live för en vecka sen men de är så bra! De har verkligen en bred stil på sin musik, från verkligen hårda låtar till lite lugnare. Jag hör både Hoobastank och Goo Goo Dolls i deras låtar vilket är rikigt coolt // Ida

110705

Vädret idag är hur tråkigt som helst så jag tänker stanna inne och se How I Met Your Mother. Ska nog ut och springa idag med eftersom jag är upptagen imorgon. Kändes riktigt bra igår även om jag fick hål. Vad gör ni denna gråa dag? // Ida

Slödag

Nu ska jag gå och sova. Idag gjorde jag verkligne ingenting på jobbet. Vi städade grovsopprummen och sen började jag skriva lappar som vi ska sätta i grovsoprummen. Massor av folk slänger fel sopor överallt och det är frustrerande. Ändå gick dagen fort. God natt♥Åsa
Bild från Taizé förra året. Saknar det och det är synd att jag inte åker dit i år. I MISS TAIZÉ!

Finbesök i helgen

Det har varit för bra väder och Agnes har varit på besök i helgen så därför ingen uppdatering. I fredags åkte vi och badade efter middagen sedan blev det film - Bridewars. På lördagen var det ju superväder så nästan hela eftermiddagen spenderades vid Tyresö flaten, på kvällen blev det monopol som vanligt. Igår så bakade vi och efter middagen skjutsade hem henne till Kungsholmen för de har en lägenhet där. När vi kom hem drog jag till Helena för prat och film.

Det för dåtiden nu framtiden: inga speciella planer idag. Ska ut och springa en sväng och öva på körsångerna för om en vecka är vi i Barcelona nu // Ida

StyleByTyra

BILDER
StyleByTyra har alltid så fina grjer inne men jag har ju fått fel leverans två gånger så är väldigt kluven om jag ska slå till på dessa två. Är också lite fundersam över ringen/armbandet, har ju ringar därifrån men är rädd att den kommer vara för liten // Ida

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu