160531

Veckan som gått har varit innehållsrik, eller slutet kanske var det mest.
Har äntligen långa naglar igen, gjorde förlägning samt pedikyr i onsdags. På torsdagen åkte jag ner till sthlm vid 16 för Simple plan spelade på Gröna Lund på kvällen, tur var så blev det upphåll. Åsa och jag passade även på att åka Eclipse, får se om det blir en till vända dit igen i sommar. Åsa och jag tog en frukost på Sirap på fredagen innan vi gick till KI en vända då jag skrev avtal inför sommaren, börjar på tisdag redan. På kvällen hade jag avslutningsmiddag med flertalet i min klass, kul att kunna ses en sista gång innan vi skiljs åt. I lördags var det examensbal på universitetet. Sofia och Åsa kom till mig vid 9.30 ungefär och då körde vi hår och smink, Sofia kan verkligen sin sak. Vid 13 hämtade en taxi upp mig och Åsa så åkte vi och hämtade upp resten av familjen hos Stina. Cermonin var 15-18 med två brandalarm inräknade, middag 19-00 och sen var det släpp på kåren. Var dock riktigt trött så åkte hem med resten av familjen. I söndags så åt hela familjen brunchClarion Hotel Gillet. Rullade sen därifrån och Åsa och jag sov sen hemma hos mig några timmar innan jag följde henne till stationen.

Redovisade min uppsats idag, det gick bra och har inte så mycket kommentarer som jag måste fixa innan den kan lämnas in. Så ska ta tag i det imorgon bland mitt lilla flyttkaos jag nu påbörjat här hemma men nu blir det en bit prinsesstårta för att fira redovisningen // Ida

Pust!

Hur kan man vara så trött och det bara är onsdag? Beror antagligen på att jag jobbade morgon i helgen. Har dock inget mer i skolan denna vecka så får sova ut.

Imorgon åker jag till Stockholm och vi ska gå och se Simpel Plan som spelar på grönan. Sedan är det Uppsala på lördag för Idas bal, vet inte hur jag ska frakta min klänning men det läser sig hoppas jag. Tänkte hinna med att besöka mitt gamla gymnasium på fredag också. Idag var jag för första gången på cellprov, det gick bra. Olle hat börjat jobba på Hemglass vilket betyder att han jobbar till 21-22 på kvällen. Lite ensamt för mig då som är hemma, jag har ju själv jobbat kvälls tider men då bodde jag ju hemma o Stockholm.

För ett år sedan sov vi tillsammans för första gången och nästa söndag ska vi ta in på hotell för att fira vår ett-årsdag! Sjukt vad tiden går fort! Nu ska jag gå och hämta min cykel som står borta vid sjukhuset. Åsa

160524

Oj oj snart är maj slut och min utbildning :O
Helgen spenderade jag i Sthlm. Agnes och hennes kompis Cicci hade fest på fredagen. Tog en fika på lördagen med Jessica och Julia och åt sen middag hos Agnes på kvällen. I söndags cyklade jag och mamma till Ulriksdal och fikade, sov sen där och åkte till Uppsala igår morse. Hade handledning (troligtvis den sista) vid 9.30 igår och satt sen kvar i skolan en stund men känner mig rätt klar med min uppsats nu och har börjar med redovisningen av den. Examinatorn ska ha arbetet på fredag och redovisar om precis en vecka så känner mig i fas. Dock så vaknade jag upp med halsont igår så blev ingen box utan jag och Stina gick en promenad och körde på utegymmet vid Fyrishov istället. Nu har jag tänkt gå ut och ta vara på det fina vädret // Ida

160517

Jag är nyss hemkommern efter att ha ätit födelsedagsmiddag med Stina. Bjöd henne på hamburgare på Phil's Burger, god men inte den bästa jag ätit.
Förra veckan innehöll mer uppsats-skrivning, omtenta i miljörätt (som jag tror gick bra), en torsdag i sthlm med lunchmöte, glass med Agnes och middag med Oscar. På fredagen var det programfest på kvällen, då samlas alla årskurser som går mitt program och äter middag ihop. Det är alltid tvåorna som annordnar och året tema var sten så de flesta i min klass gick som hårdrockare ^^

Vid kl 11 på lördagen satt jag på en buss mot Örebro och Åsa. Hon hade konsert-fika med sin kör på eftermiddagen, sen blev det middag och eurovision. På söndagen gick jag på högmässan som hennes kör även medverkade i, blev vegetarisk lunch innan jag åkte tillbaka till Uppsala strax innan 17.

Veckan började med handledarmöte och uppsatsen börjar bli klar, redovisar den om precis två veckor. Körde sen box med Stina på kvällen och idag har jag varit hemma. Imorgon åker jag nog till skolan iaf för att skirva ut uppsatsen och läsa den på papper // Ida

160509

Bilder från helgen
Hänt på sistonde?
- Fick min födelsedagspresent av Julia, Jessica och Camilla. Brunch och massage den 24/5, supermysigt <3
- Firade Valborg i Uppsala
- Skrivit mer på uppsatsen

Det sammanfattar väl två veckor typ. Åkte till stugan med mamma och pappa i onsdags. Har varit helt okej väder hela helgen, över 20 grader som resten av landet så har fått lite färg. Stina kom upp på fredagen och sen har vi träffat mormor och morfar också. Resan hem igår tog dock en timme extra då det bara var ett körfält i ungefär 3 mil mellan Gävle och Uppsala så var hemma först vid 20. Nu har jag fått lite tvätt gjort så nu blir det repetition inför omtentan i miljörätt på onsdag innan jag går ut i solen // Ida

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu