Puss och kram

hej.
sitter här och tänker på skilnaden mellan PUSS och KRAM. det är ju igntligen inte så stor skilnad, liksom båda är ju hej och hejdå- fraser. men jag tycker iallafall puss är lite mera kompisaktigt och kram är mer kärleksfullt. fast hur ofta pussar man en killkompis??
fast man pusser ju på kinden på sina väninor. fast ida och jag kramar alltid våra kompisar när vi träffas och skiljs åt. men ibland så hälsar man ju med både puss och kram fast det är nog mera pojkvänn/flickvänn förhållande.

sedan kan man ju tänka på hur många olika kramar och pussar det finns. en puss är ju en mindre kyss igentligen. men det finns ju:
puss
kyss
hångel


jag kommer inte på några speciella kramar. en kram är ju en kram.
nu ska jag lägga mig och läsa lite, sen så kanske jag går ned och äter lite nattamål och sedan är det dax för sängen.

puss och kram/Å



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu