Västerbotten & Jämtland

Okej, vi har varit borta mellan 15/7-1/8 och nu känns det väldigt skönt att vara hemma. Både pappa och Stina ska jobba på måndag så då måste man ställa om dygnet. Åsa och jag har ju sommarlov i 20 dagar till :)
Men jag har tänkt lägga upp det så här att skriva nu (inte för varje dag) vad vi har gjort men jag kommer inte ha med några bilder för de tar jag försig sen.
Vi åkte som sagt tisdagen den 15:de, vi stannade till hos mormor och morfar i Söderhamn två nätter innan vi åkte vidare till farmor och Fällfors som ligger en bit från Nordmaling som ligger ca 1 timme utanför Umeå. Nästa dag som var fredag fyllde våran farbror år och det blev tårta, på lördagen åkte vi ner till marknaden i Nordmaling och vi köpte strumpor, bröd, kakor och munkar :P På söndagen hände inte det så mycket, på måndagen där i mot hämtade vi Stina på Umeå flygplats och åt middag hos våran faster Ragna. Sen flöt dagarna på och våra kusiner kom upp och vi hade ett litet äventyr i älven när jag, Åsa, Stina, våran kusin Marie och hennes kompis Helena tog tre luftmadrasser och flöt på dem längs älven, skit kul var det.
På lördagen åkte vi lite snett neråt landet, till Jämtland och Åre eller Storlien som ligger ca 7 mil utanför Åre. Där blev det lite vandringar och vi åkte också riktig forsfärd med gummibåt och det var super kul.
På onsdagen åkte vi ner till mormor och morfar igen och nu är vi hemma.
// Ida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu