1 vecka kvar

Hej!

Hur mår ni? Själv har jag lite ont i halsen som irriterar mig men annars är det bra. Jag kan inte fatta att nästa onsdag är det julafton och jag har knappt börjat köpa julklappar. Det kanske är dax är börja? Men Åsa och jag ska nog åka till Haninge Centrum på fredag efter skolavslutningen så det löser nog sig.

Veckan har varit ganska bra, känns jätte skönt att det bara är ungefär 1 dag kvar i skolan. I måndags var vi ju lediga, i tisdags hade vi vanlig dag och då fick jag reda på att jag kommer få MVG i musik och det är jätte roligt tycker jag. Vi har 3 lärare i musik eller i alla fall 3 ämnen. Körsång, krock (spela i band) och musikteori ovh vi hade ett prov i musikteori för inte så länge sen och det gick verkligen inte bra för mig men min lärare välde att inte sänka mig i musikteori vilket jag är glad för.

Idag var en av de två arbetslagsdagarna vi har, vi började med svenska och löste lite korsord, sen hade vi engelska och tittade på Cast Away med Tom Hanks men jag tycker inte att den är så bra. Sen bjöds det på julbord till lunch och efter det hade vi SO och tittade på Flykten från Sobibor. Den handlar om ett dödsläger under andra världskriget, ingen överlever utan alla gasas ihäl förutom judiskafångar som arbetar med olika saker i lägret, som att sy eller göra skor.
Men fångarna planera en kupp....

Filmen var väldigt bra och spännande och jag kan tipsa om den.
När vi kom hem vid 14.15 tittade vi på TV hela eftermiddagen tills kl 17 när jag var tvunge att laga mat sen har jag inte gjort så mycket mer idag.
Over and out.
// Ida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu