29 Januari!

har precis sett på "gossip girl" på kenal5 och den var ganska bra men man förstår inte precis allt, jag har inte läst någon av böckerna men dom verkar ganska bra eftersom man gör en tv-serie av alltihop. har precis inte funderar på att läsa nån av dem, kanske nån annan gång i framtiden för jag läser två böcker just nu en bok som är skriven av katarina Von Bredow, typ en av hennes nyaste den heter "syskonkärlek" och handlar om en tjej på 17år och en kille på 18 och dom är syskon de kanske inte har samma pappa men mamman är den samma. men i alla fall så blir de kära i varandra och säger att de älskar varandra, de har haft sex ett fler tal gånger. lite krippie asså men författaren skriver så bra. jag vill inte sluta läsa på kvällen.
den andra boken läser jag i skolan och den heter "apelsinflickan" för vi lär oss just nu om 1800-talet på svenskan, och den är så där men man fattar inte ibland eftersom den är ju skriven på ett så sätt som  de talade på 1800-talet och det är ju lite anorlunda från hur vi pratar idag då sa man ju aldrig typ och sånt. men den handlar i alla fall om en flicka som heter signe och hon är typ 14 tror jag och hon blir piga hoss en familj mer har jag inte hunnit :)
det roligast ämnet är typ  so tror jag just nu. vi håller på med de nordiska  länderna och växthuseffekten asså det är så hemskt vi förstör vi egen palanet och USA som släpper ut mest gör fan inget. alla djur som blir utrotningshottade. jag blir så ledsen när jag tänker på isbjörnen varför gör jag så här? varför sitter jag här och förbrukar el? men det är så mkt vi ska ge pengar till fattigdomen,växthuseffekten och allt. jag orkar inte! en människa kan inte göra allt. sverige är ju i alla fall långt fram i utveklingen om förnyelsebar el och det ska vi vara stolta över

ett lite schema för veckan som är kvar:
ons: teater "figaros bröllop"
tors: träning, enda träningen i veckan:(
fre: fira morfar för han fyller 80 nästa vecka
lör: ledig:) ska typ passa på och shoppa lite
sön: ledig, vet ej
massor av kramar/ I


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu