Midsommarhelgen

Jag kanske ska berätta om vad vi har gjort uppe i Hälsingland.

På torsdagen efter min målvaktskola så hämtade våran moster, morbror , kusin och Åsa upp mig i Sona och vi åkte upp. I bilen hade vi en liten introtävling som vår morbror " vann", vi mellanlandade i Uppsala och käkade på Max. Jag åt deras nya hamburgare med gucamole som var jätte god. När vi kom upp till stugan satte vi upp studsmattan, bäddade i Lillstugan och tittade på första kvartsfinalen i fotbolls-EM mellan Tyskland och Portugal. När matchen var slut och vi hade borstat tänderna gick vi ut till Lillstugan och spelade lite kort innan vi släckte för dagen.
På fredagen hade vi ställt klockan på 9 för att gå upp och kolla på Sune på sommarlovsmorogn, det var ett gammalt avsnitt som vi redan hade sett men det var kul ändå. Efter det tog vi ut cyklarna, pumpade dem och cyklade i väg till Variant för att köpa godis, det var ca 3 km dit så det gick ganska fort. På väggen dit träffade vi tre kvigor som var i en hage, alla hade olika färg kolafärgad, rödbrun och mörkbrun. Vi döppde de till Klara-Bella, Doris och Siv. Sen gick dagen och vi plockade blommor, gjorde kransar, åt middag och på kvällen åkte jag, Åsa och Erika och badade vid båtklubben. När vi hade badat klart såg jag en skylt längre bort som jag gick och läste på och det stod att det var algblomning i sjön och vi blev lite rädda men jag tror inte att det är någon fara för ingen av oss fick en kallsup och vi doppade inte huvudena så mycket. Sen åkte vi hem och kollade på andra kvartsfinalen i fotbolls-EM och då var våra föräldrar lite fulla. När matchen var klar tror jag att vi gick och la oss.
Vi blev väckta av våran mamma kl 10 på lördagen och vi gjorde inte så mycket då, vi åkte hem till Stockholm igen för Åsa konfermerade sig igår. Hoppas ni hade en bra misdommarhelg.
// Ida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu