på tiden

ja, jag skäms lite faktist att jag bara har gett ett inlägg sen jag kom hem. så det är väll på tiden att jag gör ett

som sagt har åsa och jag haft prao den här veckan, det kommer vi ha nästa vecka också, och åsa praktiserar ju på ica maxi och jag praktiserar på ett hunddagis och det är jätte kul. lite enformigt men kul. det är ca 27 hundar där så det är ett ganska stort hunddagis. det som har varit lite jobbigt är tiderna som jag har där. jag börjar kl 10, vilket inte är så jobbigt, men sen så slutar jag kl 18. så det är sent men jag klarar mig endå.

men nu måste jag väll berätta om italien iaf. det var jätte kul.
på fredagen den 25 skulle vi vara på arlanda kl 8 så pappa körde mig, vi flög till roms flygplats. när vi kom dit åkte vi direkt till klostret som vi skulle tillbringa natten på. sen gick vi till peterkyrkan som var så häftig och det är ju världens största. sen på kvällen gick vi "rom by night" och då fick vi se fontana di trevi och colluseum, sen var först dagen i rom slut.
på lördagen var vi i katakomberna och vi åkte till assisi. det var en ganska stressig dag kan man säga för vi visste inte vilken buss vi skulle ta osv.
sen så spenderade vi resten av veckan i vackra assisi, med inte så god fruksot, äckliga italienare, god glass och många finna minnen
så jag hade det jätte bra, här är lite bilder:
              
peterkyrkan                  fontana di trevi           colluseum

när jag anlände till arlanda hämtade pappa och storasyrran mig sen åkte vi upp till stugan som ligger i hälsingland och där var mormor, morfar, mamma och åsa och hon hade saknat mig jätte mycket fick jag veta. jag handlade också lite kläder där uppe och jag vissar bilder på dem imorgon.
men nu ska jag gå och sova
kramar Ida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu