Ny vecka på ingång

Hej!

Nu är det fullt hus här hemma, Stina och hennes kille Tommy kom hit och han ska tillbringa veckan här för han har höstlov. Det vill jag också ha nu inte gå i skolan en till vecka, med tanke på att vi kommer ha No prov + inlämning, svenska redovisning och So prov veckan som kommer.

Så idag har jag pluggat lite No men det är så himla tråkigt eftersom det vi jobbar med nu är kemiska bindningar, atomer och periodiska systemet. Så roligt! Jag har också gjort klart svenskan men det är mycket roligare, där håller vi på och jobbar med svenska författare, jag skriver om Mari Jungstedt.

Tidigare ikväll gick Åsa och jag ut med Rulle och när vi kommer ut ser vi Emma och Copine ( två goldenretriver valpar) som leker och Rulle vill ju såklart vara med och leka men han är lite gammal och tycker att de kan bli lite jobbiga ibland så efter att ha sprugit lite med Copine går han iväg och ställer sig och tittar på långt avstånd, vad han är töntig må jag säga. När vi kom in tittade vi på Gossip Girl och det är så spännande. Serenas mörkaste hemlighet avslöjades ju, OMG. Nej men jag tycker serien är ganska bra även om jag inte har läst någon av böckerna, det har faktist kommit ut 12 stycken.

Nu har jag inte tänkt göra så mycket mer idag och jag ska snart börja göra mig klar för natten.
Hoppas ni har haft en bra söndag och helg.
// Ida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu