28/7 - 8/8 del 2

Måndag 3/8, Fällfors

Den här dagen ägnade vi till att vara i bagarstugan i Balsjö och baka tunnbröd, var där 10-16 och efter det åkte jag med farmor och handlade. När vi kom hem vilade vi en stund innan jag, Åsa och pappa var ute och sprang ett tag, när vi hade duschat blev det middag och under den kom Maries kompis och ett tag senare kom Malin(kusin) Vi tände en brasa och satt ute, Malin, Marie och hennes kompis åkte sedan hem och vi andra gick in, spelade plump och såg hur solen gick ner.


Brödets gång, från kavlat till klart
Tisdag 4/8, Fällfors

När vi vaknande den här dagen var det varmt och soligt. Efter frukost städade jag storstugan medans de andra bar in ved i vedboden. När jag var klar gick jag ut och hjälpte till, vi hållde på i tre timmar och det kändes som veden aldrig skulle ta slut. Precis när vi var klara kom Chatarina(faster) och Martin(farbror) det blev middag och efter det åkte Ragna och Janne hem.
Vi andra spelade kubb, jag, pappa och Åsa på ett lag och mamma, Martin och farmor på det andra. Mitt lag vann 2 av 3, gick in efter det innan myggen ätit upp oss och spelade kort, två partier Plump och pappa vann båda.


Onsdag 5/8, Fällfors

Denna dag var lika varm och solig som den förra, gick upp 10-10.30 och när alla var klara åkte jag, Åsa, mamma, pappa och farmor till farmors bror. Var där, fikade och plockade både smultron och kantareller. Kl 16 lämnade vi honom och åkte och handlade, sedan vidare till Slåttertjärn för att springa och bada. Väll hemma blev det middag och efter det spelade vi krocket innan vi gick in och spelade kort.


Torsdag 6/8, Stugan

Även denna dag var varmt och solig så när alla hade fått i sig frukost bestämde vi oss för att gå Drakryggen - Gunarsagga och det är verkligen jätte fint! Var hemma ca 15 och då blev det packning och middag fast Chatarina och Martin sa hejdå innan, när vi hade ätit sa vi också hejdå till farmor och åkte ner mot Hälsingland. Åkte ner på 5 ½ timme och när vi kom fram blev det fika och Åsa och jag spelade Othello innan sängen så lovade ut.



Bilder från promenaden.
Fredag 7/8, Stugan

Att ta sig upp ur sängen denna dag var verkligen jätte jobbigt, men jag kom till slut upp och åt frukost, träffade då på Karin och P-A (moster och morbror) som kommit under natten men Erika(kusin) sov fortfarande. När alla hade fått i sig frukost åkte pappa, P-A och morfar in till Bollnäs för att köpa och sätta upp en Tv hos mormor och morfar och det blev en av mormors födelsedagspresenter. Jag plockade blåbär till en kaka som Åsa skulle göra och solade sedan efter det, mamma och Karin var och handlade men när de kom hem hade det glömt några saker så då gjorde jag, Åsa och Erika klart cyklarna och cyklade i väg till macken och hittade det mesta. När vi var hemma var även de andra också det så då blev det middag, efter det cyklade vi iväg och badade i minst 1h. När vi varit hemma en stund kom Stina, Tommy och Emil(kusin) så då blev det prat en stund men sedan gick jag, Åsa och Erika in och tittade på "The Heartbreak Kid" på datorn som var riktigt bra och när den var slut var det dags för sängen.


Från cykelturen till macken
Lördag 8/8, Stugan

Denna dag ägnades åt mormor som fyllde 75år, då det blev presentöppning vid frukosten. Spelade ett parti backgammon med morfar då de första gästerna trillade in och de följdes av flera. Var väldigt varmt denna dag så när vi hade ätit paj och från kakbuffen så cyklade jag, Åsa och Erika till sjön och badade, Stina, Tommy och Emil kom strax efter det. När vi skulle hem snodde de våra cyklar så vi fick gå ; ( väll hemma var det bara två gäster kvar och när de hade åkt började vi göra oss i ordning för kvällen. Vi åkte i 3 bilar till en restaurang som heter Axmarbyggan där vi åt en jätte god 3-rätters middag, vi kom dit 17.30 och var hemma 21 och då spelade jag, mormor, morfar, Åsa och Erika Kille och mormor vann, kanske för det var hennes födelsedag.


Kakbuffen, jag redo för restaurangen, kusiner utanför

Min förrätt som var jätte god, Emil gör tummen upp för maten, Åsa och Erika blev lite flummiga efter : )
Åkte hem dagen efter



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu