Det är skönt med korta dagar

Vilken bra dag jag har haft idag! Hittills i alla fall.
Pappa väckte Ida och mig klockan 6 för att vi skulle gå och sjunga för mamma som fyller 46 år idag. Grattis! Av pappa fick hon en stekpanna och av Ida, Stina och mig fick hon ett handkit. Det var handtvål, handscrub, handcream och en nagelfil, allt var från bodyshop. Jag gick tillbaka till sängen och sov en timma till innan jag gick upp vid kl 7. Jag tog bussen vid kl 8 och började med engelska klockan 8:40. Det var en bra lektion, vi fick tillbaka vårt test som vi gjorde förra veckan och jag hade 104/137 så jag var ganska nöjd.  Sen så hade vi livsmedelshygien, det var också en ganska lugn lektion där vi fick böckerna och vår lärare presenterade sig lite mera. Sen så slutade jag för vi hade ingen data, så jag var nog hemma kl 12 ungefär.

Gjorde lite lunch när jag kom hem, världens godaste. Igår så var vi på Hellasgården och då hade jag pannkakor med mig. Så nu när jag ville ha mat så skulle jag ha stekt upp dem i en stekpanna men spisen var konstig så jag gjorde i mikron i stället. Klipp isär pannkakorna till små bitar och sen steker du dem i stekpannan, servera med socker. SÅ HIMLA GOTT! Jag tycker att det är godast om man gör med tjockpannkaka men idag gjorde jag med tunn och det funkar bra också. Puss och kram, Åsa



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu