Mandelmasstårta med choklad

Den här snabba, enkla och goda tårta gjorde jag till efterrätt idag.

Ingredienser
300 g mandelmassa
3 st ägg
1 dl valnötter, grovhackade
100 g blockchoklad
Garnering
100 g blockchoklad
(1 påse syltade apelsinskal)

Gör så här:
1. Sätt ugnen på 175 grader. Sätt fast bakplåtspapper i botten på en passande bakform. Pensla botten och upp på kanten med lite smält smör.
2. Riv mandelmassan och blanda med äggen och valnötterna. Smält chokladen i en kastrull på låg värme eller i micro. Låt den svalna lite innan du tillsätter den.
3. Häll smeten i formen och grädda den ca 30 min. Låt kakan svalna på galler.
4. Smält chokladen och häll den över kakan. Strö över apelsinskal.
Min kommentar:
Kakan var enkel och vem som helst kan göra den. Jag hade inte på någon garnering och kakan var god som den var fast jag tror att den hade blivit godare med chokladen på toppen. Vi åt med vispad grädde och det var gott. En ganska mäktig kaka faktist. Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu