Chocolate Chip Cookies

Dessa gjorde jag igår och jag tror det finns en kvar! Receptet kommer från "Vår kokbok", det är super enkelt!

Ca 20 st
Ingredienser:
125 g mörk blockchoklad
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 krm salt
75 g smör eller margarin
½ dl socker
1½ dl brun farin
½ tsk vaniljsocker
1 ägg
2 dl havregryn

Gör så här:
Sätt på ugnen på 175 grader. Hacka chokladen. Blanda mjöl, bakpulver och salt. Rör fett, socker, farin och vaniljsocker poröst och rör i ägget. Blanda ner mjölblandningen och havregryn, sist den hackade chokladen. Använd två teskedar och klicka ut den fasta smeten på en plåt med bakplåtspapper. Grädda i mitten av ugnen i ca 10 min. låt kakorna kallna på galler.

Min kommentar:
Jag låt mina kakor vara inne ca 12 min och dom är mjuka när dom kommer ut men stelnar sen när dom kallnar. Verkligen super goda kakor som jag kommer göra flera gånger. Jag gillade detta recept eftersom jag inte behövde vänta på degen, jag behövde inte ställa in den i kylen som man behöver göra med de flesta småkakor. Baka på, Åsa.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu