141103

Bild från i fredags ute på landet.
Vi var som sagt ute i stugan i helgen fast jag tog redan helg i onsdags då jag inte hade schemalagt torsdag eller fredag. Åkte ner och träffade Oscar på onsdagen innan jag åkte upp med mamma och pappa på torsdagmorgon. Har varit mysigt och sådär med att få åka iväg och plocka svamp men längtar alltid hem till Oscar.
 
Min utinvägsinfektion då? Den var som borta på tisdagsmorgonen men kom tillbaks sen på kvällen, så var till VCT en sväng på onsdagen och nu visade provet på en infektion. Fick dessutom läkaren att sätta en odling så det kändes riktigt bra förutom att jag då inte fick någon medicin men det är ju för att man ska behandla rätt. Men... när jag sitter på tåget ner till sthlm ringer de mig och säger "någon råkade slänga provet innan odlingen sattes" Baaah! den svenska sjukvården alltså! Lyckligtvis åkte jag förbi Uppsala med mamma och pappa på torsdagen så jag kunde lämna in ett nytt prov. Har haft lite små kännigar av det men har haft värre symtom förut. Det var när jag fick ont i ryggen på lördagskvällen som det inte kändes bra, så vi åkte till akuten i Bollnäs och var där en halvtimme och så fick jag börja en antibiotikakur där som har hjälpt och som även läkaren från VCT sa skulle hjälpa. Så mycket om och men så blev det bra till slut. Hoppas nu att det ger med sig för alltid!
 
Den här veckan började med sista föreläsningen för kursen och sen gjorde min labgrupp klart våra rapporter. Imorgon är det bara en gruppövning 13-14.45, inget på onsdag och sen kommer hemtentan på mailen på torsdag kl 9. Så jag tänkte åka ner till sthlm redan imorgon faktiskt, kan lika gärna göra hemtentan där då Oscar jobbar ändå men först box med Stina // Ida
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu