Åsas årskrönika

Hej 2015! Kanske lite sent men bättre sent än aldrig. Detta år har varit omtumlande, många nya saker men allt som allt ett bra år för mig.
 
Detta skrev jag om 2013: Detta kommande år hoppas jag att jag hittar ett jobb som jag tycker om. Även att jag kommer på vad jag vill göra och förhoppningsvis börjar plugga. Att jag kanske flyttar hemifrån och någon resa vore gött. Nu vill jag lämna 2013 bakom mig och bara blicka framåt. Ja, vad ska man säga, det känns rätt bra.
 
Januari-April: Började året som rödhårig då Oscar fick bestämma färg. Behöll det en bra bit in i 2014. Fortsatte som arbetslös och sökte massor av jobb men fick inget, fortsatte kämpa. Det började ljusna med resa till Björnrike och fjällen och sedan gick jag tillbaka till Vapiano där jag verkligen trivs och tycker om att jobba, något som jag gjorde redan innan jag slutade. Att de ville ha tillbaka mig var verkligen en boost för mig. Vi fyllde 21, första gånge vi firade på olika håll. Jag började läsa matte för att bli av med mitt IG så nu har jag ett fint E i mina betyg istället. 
Maj-Augusti: I slutet av maj bloggade jag för första gången på 5 månader, herregud! Maj bestod mest av jobb och lite trevligt häng med failj och vänner. Juni började med bästa Summerburst och sedan en trevlig midsommar med Grönbergarna i stugan. Hade semester i 3 veckor som fylldes med körresa till Tyskland och Västerbotten. Fortsatte jobba på kvällarna när jag kom hem och njöt av den härliga sommarvärmen på dagarna.


Sempember-December: Började plugga och blev student! Bostadsproblem gjorde att jag hade lite panik ett tag men blev sedan innebonde i Kumla utanför Örebro innan jag i mitten av November äntligen fick flytta närmare skolan med cykelavstånd. Jag klarade min första, andra och tredje tenta! Så skönt att klarat denna hösten. Jag känner verkligen att programmet är rätt och det vi läser är intressant och roligt, ser fram emot det vi ska läsa sedan. Har jobbat varannan helg hela hösten och det har fungerat bra. Alltid roligt att komma hem och träffa familj och vänner också. Året slutade fantastiskt med Tobago som en underbar avslutning! 

Vad hoppas jag inför nästa år? Hitta kärleken, förhoppningsvis. Sedan att jag klarar min kurs som jag läser nu och de som kommer senare i vår och höst. Att det ska rulla på och vara lika roligt som innan. Att alla mina väner och min familj får må bra. Annars får jag fortsätta känna att jag har hamnat rätt i livet, att jag får fortsätta vara lycklig! Kram Åsa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu